בימים אלו, כשאנחנו חוזרות אל השגרה אחרי ימים מלאים כל־כך,
משהו בתוכנו מבקש מרחב של נשימה.
תקופת החגים נושאת בתוכה קצב אחר:
ימים שנעים בין חיבור פנימי לשיתופים משפחתיים,
בין רגעים של משמעות לבין לא מעט עומס רגשי.
ובתוך כל זה – משהו בתוכנו מתכוונן אחרת.
ואז מגיעה התקופה שאחרי:
הסדר חוזר לחיים.
אבל בפנים – לא תמיד הכול חוזר למקום.
יש נשים המדברות על תחושת עייפות מצטברת, על הצפה,
ועל צורך בזמן התאקלמות, שלא תמיד יש לו מקום.
לפעמים זה שקט פנימי המופיע אחרי כל הרעש, ששואל: מה עכשיו?
זו תקופה שבה רגשות רבים עולים על פני השטח.
והמעבר הזה, בין מרחב של חוויה ומשמעות, למרחב של תפקוד ושגרה,
מפעיל בתוכנו רבדים עמוקים המבקשים התבוננות.
ואולי עכשיו זה הזמן,
בו אפשר לשים לב למה שמבקש להתבהר,
ולשאול את עצמך באומץ:
מה הקצב הפנימי שלי מבקש עכשיו?
מה בתוכי מבקש שינוי?
ומה התרגלתי להניח בצד?
רגע אחד לעצמך –
נסי היום למצוא דקה או שתיים של שקט.
עצמי עיניים, שימי לב לנשימה שלך,
ושאלי את עצמך: מה אני מרגישה עכשיו?
לפעמים זה מה שנדרש כדי להתמלא בכח.
פעמים רבות דווקא השגרה, שמגיעה אחרי תקופה אינטנסיבית,
מזמינה תהליך של עיבוד: להאט, ולחוות מחדש.
אלה רגעים שבהם תהליך טיפולי יכול להיות מרחב משמעותי:
לא כי 'משהו לא בסדר', אלא כי יש מקום להקשיב למה שהלב משמיע.
אז לפני שהיומיום שוטף אותך לגמרי, אולי תוכלי לשאול את עצמך היום:
מהו הדבר הקטן שיכול להזכיר לי להיות שם – בשבילי?
אם את מרגישה שבתקופה הזו עולים רגשות, מחשבות או תנועות פנימיות שדורשות מקום רחב יותר, אפשר להקשיב להן יחד.
אנחנו כאן בשבילך–
צוות מרכז מקווים